Kära grannar

Jag vill inleda med att rikta mig mot den avundsvärda kvinnan som bor en våning över mig, eventuellt kanske till och med två våningar. Gratulerar till ett fantastiskt sexliv / jävligt intensiv dildo! Men skona oss andra mindre lyckligt lottade och håll det för dig själv. Särskilt klockan 01.30 på natten till en arbetsdag. Särskilt då. Jag skulle också rekommendera att uppdatera till en fast, mer ljudlös, sängstomme...

Jag uppskattar verkligen gitarrsolon, det gör jag verkligen. Särskilt tillsammans med några öl i goda vänners lag. Men kanske att de båda unga herrarna i lägenheten vägg i vägg med mitt kök skulle kunna förlägga lir(d)andet till tider som inte ligger mellan 23.00 och 06.30? Övriga tider är det fritt fram att öva, främst vardagar mellan 08.00 och 17.00. För övas behöhvs det göras...

Till galna stetoskop-göteborskan; jag vet att du stjäl verktyg ifrån jobbet och sedan kryper med dem längs golvlisterna för att kunna snappa upp minsta lilla knapptryck på fjärrkontrollen. Verkligen damen, du har missuppfattat det där med att bo i lägenhet fullständigt, om du vill att det "banne mig ska vara tyst" får du nog flytta till ett vadderat torp ute i skogen. Här i stockholms innerstad får du dessvärre tolerera att det faktiskt bor människor över, under och runtom åt alla håll. Människor som kanske inte har exakt samma vanor som du och som tycker att det är en ganska rekorderlig tid att sätta upp en gardinstång klockan 17.30 (särskilt när det rör sig om oväsen i kanske 10 minuter), eller kanske diska ett glas klockan 22.30. Faktiskt.

Underliga grannar - som ingen vet var de bor, inte ens vår vän av ordning som med ilskna lappar tagit upp kampen för tystnad: - det finns som sagt tider för allt. En tid som inte finns för att sätta upp gardinstänger och möblera är klockan 02.30.

Snygg granne mittemot som verkar ha samma tvättvstugevanor som jag, kanske ska slå våra tvättpåsar ihop?

Övrigt: Rök för helvete inte i trapphuset och den som tappat en rutten potatis utanför cykelstallet i källaren får gärna ta bort den nu.

Jag ville bara få en del saker klargjort.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0